Powiatowy Rzecznik Konsumentów: Joanna Maciąga
tel. 33 844 97 33
- telefon: 33 844 97 33
- fax: 33 844 96 19, 33 844 97 33
- e-mail: rzecznik.konsumentow@powiat.oswiecim.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Oświęcimiu udziela poradnictwa i pomocy wyłącznie konsumentom.
Zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Do podstawowych zadań Biura należy:
- Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów,
- Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Zmiana przepisów konsumenckich dla umów zawartych od 25 grudnia 2014 roku.
Informacje na temat reklamacji towarów, odstąpienia od umów zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość dla umów zawartych od 25.12. 2014 r. znajdą Państwo na stronie: www.prawakonsumenta.uokik.pl
Pomocne będą formularze zgłoszenia reklamacyjnego i oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość.
Konsumenckie Centrum E-porad pod adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Jak uzyskać pomoc rzecznika konsumentów