Naczelnik Wydziału: Ewelina Stefańczyk
I piętro, pok. 113
tel. 33/844-96-45, 33/844-96-61
Adres:
32-602 Oświęcim, ul. Wyspiańskiego 10
I piętro, pok. 101 – 111
e-mail: org@powiat.oswiecim.pl
Telefony:
• Dziennik Podawczy: 33/844-96-01
• Kancelaria: 33/844-96-65
• Kadry: 33/844-96-60
• Administracja i Organizacja: 33/844-96-63, 33/844-96-62
• Archiwum: 33/844-97-55
• Sekretariat: 33/844-96-00
• Kierowcy: 33/844-96-59
I. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw organizacyjnych należy:
- prowadzenie prac związanych z nieodpłatną pomocą prawną;
- prowadzenie sekretariatu Starostwa;
- przyjmowanie i wysyłanie przesyłek (dziennik podawczy);
- prowadzenie książki kontroli;
- prowadzenie rejestru porozumień dotyczących zadań powierzonych innym jednostkom;
- opracowywanie i realizowanie planów finansowych budżetu Starostwa w części przewidzianej dla Wydziału;
- prowadzenie w uzgodnieniu z Sekretarzem całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi i nagłówkami;
- prowadzenie rejestru literatury fachowej;
- wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa;
- prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń;
II. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw administracyjnych należy:
- administrowanie budynkiem, w którym mieści się siedziba Starostwa;
- realizacja zadań z uwzględnieniem przygotowywania i realizacji umów oraz przeprowadzania procedur wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych;
- zabezpieczenie mienia Starostwa;
- ochrona przeciwpożarowa;
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo–technicznym oraz konserwacją sprzętu i wyposażenia;
- gospodarowanie samochodami służbowymi;
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i pozostałych środków trwałych oraz środków niematerialnych i prawnych.
III. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw kadrowych należy:
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej zawieranych przez Starostę ponadzakładowych układów zbiorowych pracy;
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu;
- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych i prowadzenie stosownych rejestrów;
- prowadzenie rejestru umów zleceń i umów o dzieło zawartych z pracownikami Starostwa;
- prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, jubileuszy oraz odznaczeń;
- koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa;
- organizacja naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Starostwie;
- organizacja konkursów na stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu;
- organizacja służby przygotowawczej w Starostwie;
- prowadzenie zakładowej działalności socjalnej wynikającej z ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.
IV. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie archiwum zakładowego należy:
- prowadzenie archiwum zakładowego Starostwa;
- realizowanie zadań koordynatora czynności kancelaryjnych;
- przyjmowanie dokumentacji: a) spraw zakończonych z poszczególnych komórek organizacyjnych, b) niearchiwalnej po państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych, których działalność ustała i które nie mają sukcesora oraz dla których organem założycielskim lub sprawującym nadzór był odpowiednio kierownik podmiotu lub organ jednostki samorządu terytorialnego, ewidencjonowanie i zabezpieczenie zgromadzonej dokumentacji;
- skontrum dokumentacji;
- porządkowanie przechowywanej dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych;
- udostępnianie przechowywanej dokumentacji i jej wycofywanie ze stanu archiwum zakładowego;
- przeprowadzanie kwerend archiwalnych;
- inicjowanie i przeprowadzanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej;
- przekazywanie materiałów archiwalnych do właściwego Archiwum Państwowego;
- sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego.