Opis sprawy 

Wydanie decyzji dotyczącej oddania w trwały zarząd  (wygaszania trwałego zarządu) majątku powiatu

Komórka Urzędu prowadząca sprawę  
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu
ul. Wyspiańskiego 10, pokój nr 23, 32-602 Oświęcim,
Tel. (0-33) 844 97 48
Fax (0-33) 844 97 48
e-mail: nieruchomosci@powiat.oswiecim.pl

Miejsce składania dokumentów  
Dziennik podawczy Starostwa Powiatowego, 32-602 Oświęcim, ul. Wyspiańskiego 10

Termin załatwienia sprawy  
Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego. Stwierdzenie wygaszenia trwałego zarządu nastepuje po uzyskaniu mozliwości zagospodarowania nieruchomości w ciącu 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Forma załatwienia  
Decyzja (oddająca lub wygaszająca trwały zarząd) 

Wymagane dokumenty  

Wniosek o oddanie w trwały zarząd lub wygaszenie trwałego zarządu.

Opłaty  
Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy  
Wnioskodawcy przysługuje wniesienie odwołania od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie w terminie 14-tu dni od dnia jej otrzymania za pośrednictwem organu, który tę decyzję wydał.

Podstawa prawna  
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks  postępowania administracyjnego

Informacje dodatkowe  
Nieruchomości stanowiące własność Powiatu Oświęcimskiego mogą być oddawane w trwały zarząd powiatowym jednostkom organizacyjnym dla wykonywania ich działalności statutowej. Trwały zarząd ustanawia się na czas nieoznaczony lub czas oznaczony. Z wnioskiem o ustanowienie trwałego zarządu występuje jednostka organizacyjna. Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia właściwy organ, w drodze decyzji. Objęcie nieruchomości w trwały zarząd następuje na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego. Trwały zarząd wygasa z upływem okresu, na który został ustanowiony, albo na skutek wydania decyzji właściwego organu o jego wygaśnięciu.