Opis sprawy
Wydanie decyzji dotyczącej oddania w trwały zarząd (wygaszania trwałego zarządu) majątku powiatu
Komórka Urzędu prowadząca sprawę
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu
ul. Wyspiańskiego 10, pokój nr 23, 32-602 Oświęcim,
Tel. (0-33) 844 97 48
Fax (0-33) 844 97 48
e-mail: nieruchomosci@powiat.oswiecim.pl
Miejsce składania dokumentów
Dziennik podawczy Starostwa Powiatowego, 32-602 Oświęcim, ul. Wyspiańskiego 10
Termin załatwienia sprawy
Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego. Stwierdzenie wygaszenia trwałego zarządu nastepuje po uzyskaniu mozliwości zagospodarowania nieruchomości w ciącu 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Forma załatwienia
Decyzja (oddająca lub wygaszająca trwały zarząd)
Wymagane dokumenty
Wniosek o oddanie w trwały zarząd lub wygaszenie trwałego zarządu.
Opłaty
Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
Wnioskodawcy przysługuje wniesienie odwołania od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie w terminie 14-tu dni od dnia jej otrzymania za pośrednictwem organu, który tę decyzję wydał.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Informacje dodatkowe
Nieruchomości stanowiące własność Powiatu Oświęcimskiego mogą być oddawane w trwały zarząd powiatowym jednostkom organizacyjnym dla wykonywania ich działalności statutowej. Trwały zarząd ustanawia się na czas nieoznaczony lub czas oznaczony. Z wnioskiem o ustanowienie trwałego zarządu występuje jednostka organizacyjna. Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia właściwy organ, w drodze decyzji. Objęcie nieruchomości w trwały zarząd następuje na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego. Trwały zarząd wygasa z upływem okresu, na który został ustanowiony, albo na skutek wydania decyzji właściwego organu o jego wygaśnięciu.