Opis sprawy  

Wydanie decyzji dotyczącej oddania w trwały zarząd (wygaszenie trwałego zarządu) majątku Skarbu Państwa

Komórka Urzędu prowadząca sprawę  
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu
ul. Wyspiańskiego 10, pokój nr 23, 32-602 Oświęcim,
Tel. (0-33) 844 97 48
Fax (0-33) 844 97 48
e-mail: nieruchomosci@powiat.oswiecim.pl

Miejsce składania dokumentów  
Dziennik podawczy Starostwa Powiatowego, 32-602 Oświęcim, ul. Wyspiańskiego 10

Termin załatwienia sprawy  
Oddanie w trwały zarząd – zgodnie z KPA.
Stwierdzenie wygaszenia trwałego zarządu następuje po uzyskaniu  możliwości zagospodarowania nieruchomości w ciągu 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku

Forma załatwienia  
Decyzja oddająca lub wygaszająca trwały zarząd

Wymagane dokumenty  

  1. Wniosek,
  2. Zgoda organu nadzorującego jednostkę (w przypadku wygaszenia trwałego zarządu).

Tryb odwoławczy  
Na niniejszą decyzję służy stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Starosty Oświęcimskiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Informacje dodatkowe  
Nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa oddaje się w trwały zarząd państwowej jednostce organizacyjnej, a nieruchomości stanowiącej własność jednostki samorządu terytorialnego – odpowiedniej samorządowej jednostce organizacyjnej. Trwały zarząd ustanawia się na czas nieoznaczony lub czas oznaczony.
Z wnioskiem o ustanowienie trwałego zarządu występuje jednostka organizacyjna.
Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia właściwy organ, w drodze decyzji.
Objęcie nieruchomości w trwały zarząd następuje na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
Trwały zarząd wygasa z upływem okresu, na który został ustanowiony, albo na skutek wydania decyzji właściwego organu o jego wygaśnięciu.