Wymagane dokumenty:
- dowód własności pojazdu (oryginał)
- dowód rejestracyjny (przypis nr 1)
- karta pojazdu, jeżeli była wydana
- tablice rejestracyjne
- decyzja w sprawie wpisania pojazdu do wojewódzkiej ewidencji zabytków lub inwentarza muzealiów (przypis nr 2)
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego
- dokument tożsamości (do wglądu)
- dla pojazdu mającego co najmniej 25 lat uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji (przypis nr 3)
- pełnomocnictwo (oryginał)
Opłaty
- Opłata komunikacyjna: kartą płatniczą na stanowisku lub przelewem na konto nr 05811010232003031200010042
- samochód osobowy, ciężarowy 200,50 zł
- motocykl 197,00 zł
- przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy, motocykl 131,50 zł
- motorower 111,50 zł
- Opłata skarbowa: przelewem na konto: Urząd Miasta Oświęcim Nr 18 8136 0000 0031 0008 2000 0020
- pełnomocnictwo, prokura 17,00 zł
Przypisy:
- Zamiast dowodu rejestracyjnego, dopuszcza się przedstawienie oświadczenia właściciela pojazdu, złożonego pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że nie posiada dowodu rejestracyjnego;
- Wpis do rejestru zabytków lub potwierdzenie, iż pojazd znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków lub został wpisany do inwentarza muzealiów, zgodnie z odrębnymi przepisami
- Dotyczy pojazdów uznanych za unikatowe
Załączniki: