Wymagane dokumenty:

  • dowód własności pojazdu (oryginał)
  • dowód rejestracyjny (przypis nr 1)
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana
  • tablice rejestracyjne
  • decyzja w sprawie wpisania pojazdu do wojewódzkiej ewidencji zabytków lub inwentarza muzealiów (przypis nr 2)
  • zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego
  • dokument tożsamości (do wglądu)
  • dla pojazdu mającego co najmniej 25 lat uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji (przypis nr 3)
  • pełnomocnictwo (oryginał)

Opłaty

  • Opłata komunikacyjna: kartą płatniczą na stanowisku lub przelewem na konto nr 05811010232003031200010042
    • samochód osobowy, ciężarowy 200,50 zł
    • motocykl 197,00 zł
    • przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy, motocykl 131,50 zł
    • motorower 111,50 zł
  • Opłata skarbowa: przelewem na konto: Urząd Miasta Oświęcim Nr 18 8136 0000 0031 0008 2000 0020
    • pełnomocnictwo, prokura 17,00 zł

Przypisy:
  1. Zamiast dowodu rejestracyjnego, dopuszcza się przedstawienie oświadczenia właściciela pojazdu, złożonego pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że nie posiada dowodu rejestracyjnego;
  2. Wpis do rejestru zabytków lub potwierdzenie, iż pojazd znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków lub został wpisany do inwentarza muzealiów, zgodnie z odrębnymi przepisami
  3. Dotyczy pojazdów uznanych za unikatowe