Wymagane dokumenty:
- wniosek o udzielenie licencji
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem
- kopia certyfikatu kompetencji zawodowych
- oświadczenie potwierdzające spełnianie wymogu dobrej reputacji
- potwierdzające spełnienie wymogu zdolności finansowej
- dowód uiszczenia opłaty.
Opłaty:
- okres ważności od 2 do 15 lat – 800 zł
- okres ważności powyżej 15 do 30 lat – 900 zł
- okres ważności powyżej 30 do 50 lat – 1000 zł.
Opłatę można uiścić kartą płatniczą w punkcie obsługi lub przelewem na rachunek bankowy numer
05 8110 1023 2003 0312 0001 0042.
Warunki uzyskania zezwolenia
Przedsiębiorca znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 euro.
Sytuację finansową należy potwierdzić:
- rocznym sprawozdaniem finansowym
- dokumentami potwierdzającymi
- dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami
- posiadanie akcji, udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych
- udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych
- własność nieruchomości.
Przy ocenie sytuacji finansowej, stosuje się kurs średni ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, obowiązujący w ostatnim dniu roku poprzedzającego rok, w którym ocena ta jest dokonywana.