Wymagane dokumenty:

  • wniosek o udzielenie licencji
  • oświadczenie osoby zarządzającej transportem
  • kopia certyfikatu kompetencji zawodowych
  • oświadczenie potwierdzające spełnianie wymogu dobrej reputacji
  • potwierdzające spełnienie wymogu zdolności finansowej
  • dowód uiszczenia opłaty.

Opłaty:

  • okres ważności od 2 do 15 lat – 800 zł
  • okres ważności powyżej 15 do 30 lat – 900 zł
  • okres ważności powyżej 30 do 50 lat – 1000 zł.

Opłatę można uiścić kartą płatniczą w punkcie obsługi lub przelewem na rachunek bankowy numer 

05 8110 1023 2003 0312 0001 0042.


Warunki uzyskania zezwolenia

Przedsiębiorca znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 euro.

Sytuację finansową należy potwierdzić:

  • rocznym sprawozdaniem finansowym
  • dokumentami potwierdzającymi
    • dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami
    • posiadanie akcji, udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych
    • udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych
    • własność nieruchomości.

Przy ocenie sytuacji finansowej, stosuje się kurs średni ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, obowiązujący w ostatnim dniu roku poprzedzającego rok, w którym ocena ta jest dokonywana.