Z dniem 24 stycznia 2018 roku został utworzony Rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach. Zgodnie z art. 233 ustawy o odpadach, w terminie 6 miesięcy od dnia utworzenia rejestru tracą moc decyzje zezwalające na transport odpadów. Podmioty posiadające wspomniane decyzje jak również wpis do rejestru podmiotów zwolnionych z obowiązku uzyskania zezwolenia na transport, które chcą kontynuować wspomnianą działalność mają obowiązek złożyć w tym terminie wniosek o wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ww. ustawy.

Starosta skreśla z rejestru, o którym mowa powyżej, posiadacza odpadów lub prowadzącego transport odpadów w przypadku:

  • złożenia przez tego posiadacza lub prowadzącego transport odpadów wniosku o skreślenie z rejestru;
  • upływu terminu wstrzymania działalności określonego w decyzji o wstrzymaniu działalności;
  • śmierci posiadacza odpadów lub prowadzącego transport odpadów będącego osobą fizyczną albo likwidacji jednostki organizacyjnej, będącej posiadaczem odpadów lub prowadzącym transport odpadów.

Skreślenia z rejestru dokonuje się w drodze decyzji.