Kobieta wpatrująca się w wirujące procenty obniżek cen

Od początku tego roku przedsiębiorcy, którzy informują o obniżce ceny towaru lub usługi, mają obowiązek podawać najniższą cenę z 30 dni przed obniżką. To szczególnie ważne w kontekście zbliżających się (lub już trwających) największych świąt sprzedażowych – Black Friday i Cyber Monday.

- Informacja o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką powinna się znaleźć wszędzie tam, gdzie przedsiębiorca ogłasza rabaty dotyczące konkretnego towaru lub usługi, a więc np. w reklamie, przy produkcie na półce sklepowej, na wywieszce, w gazetce sieci handlowej, przy sprzedaży warunkowej, w programie lojalnościowym, w wynikach wyszukiwania w sklepie internetowym i na karcie konkretnego produktu - mówi Joanna Maciąga-Halbina, Powiatowa Rzeczniczka Konsumentów w Oświęcimiu.

Pełna treść komunikatu prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tej sprawie:

https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=20098